ВРТИЋ „НЕВЕН“ У ПОНЕДЕЉАК ПОЧИЊЕ СА РАДОМ-ИЗВРШЕНА ДЕЗИНФЕКЦИЈА ОБЈЕКТА

dezinfekcija vrtica neven

Јуче је по наредби Штаба за ванредне ситуације општине Мионица извршена дезинфекција објекта Дечијег вртића „Невен“, који ће у понедељак 11. маја почети са радом. У складу са препорукама, „Невен“ ће у почетку бити на услузи деци чија оба родитеља раде и који немају друго решење за чување деце.

KORONA VIRUS ~ IZVRŠENA DEZINFEKCIJA VRTIĆA Po naredbi Štaba za vanredne situacije opštine Mionica, izvršena je...

Posted by Boban Janković on Monday, 4 May 2020

ПОЧЕЛИ СА РАДОМ КАФИЋИ И РЕСТОРАНИ

mali grb mionice

Након фризерских салона, салона за негу лепоте и теретана, од јуче су у оквиру попуштања мера Владе Србије, на подручју општине Мионица почели да раде и кафићи и ресторани, уз поштовање препорука које се односе на заштиту од корона вируса. Власници примењују све препоруке, од социјалног дистанцирања до мера дезинфекције и броја гостију у објекту и башти, а посећеност је за сада доста слаба.

Иначе, према подацима Завода за јавно здравље Ваљево од 5. маја, на територији Општине је регистровано укупно 23 оболелих од корона вируса, од чега је осморо хоспитализованих, 12 је отпуштено са болничког лечења и у кућној су изолацији, а троје је излечено.

 

ОБАВЕШТЕЊЕ О НАЧИНУ ПОЧЕТКА РАДА ВРТИЋА

 mali grb mionice

Штаб за ванредне ситуације општине Мионица у вези почетка рада Предшколске установе Невен од 11 маја 2020 донео је Наредбу о предузимању превентивних и мера заштите, како би рад у установи био што безбеднији за децу и запослене.

  1. Пре почетка рада у Предшколској установи Невен , обавезно је извршити прање, чишћење и дезинфекцију простора, прибора и опреме, као и проветравање просторија.
  2. Пре почетка рада у Предшколској установи Невен потребно је обезбедити довољне количине личне заштитне опреме, средства и прибора за чишћење и дезинфекцију.
  3. На видним местима поставити едукативне постере са препорукама о превентивним активностима,као и ово обавештење.
  4. Приликом доласка/одласка деце успоставити процедуру контролисаног уласка како се не би стварала гужва и како би се обезбедила препоручена дистанца од 2 метра, организовање прихвата деце испред објекта (на улазу), у унапред договореним интервалима.
    Родитељи деце треба да носе маску при доласку.
  5. На улазу у објекат поставити дезобаријере и увести обавезно прање или дезинфекцију руку запослених и родитеља приликом уласка у објекат, као и прање руку деце при пријему у установу.
  6. Пријем деце обављати у складу са важећом процедуром поновног доласка детета након дужег одсуства уз потврду надлежног педијатра.
  7. Едуковати родитеље о важности остајања код куће деце са симптомима болести – респираторне, цревне инфекције, повишена температура и сл. или са сумњом на почетак болести (умор, губитак апетита и сл.)
  8. Едуковати запослене о обавези праћења сопственог здравственог стања и стања деце и придржавања поступка у складу са препорукама везаним за превенцију појаве болести Ковид-19 (укључујући поштовање социјалне дистанце и коришћења личне заштитне опреме). Запослене код којих су се испољили симптоми болести, одмах удаљити са радног места.
  9. Спроводити појачане едукативне активности са децом, са циљем лакшег разумевања и усвајања нових правила поступања о важности:

а) честог и правилног прања руку (минимум 20 секунди – нпр. уз неку песмицу),

б) кашљања и кијања у подлактицу,

в) социјалног дистанцирања које треба осмислити кроз игру деце – разместити их да седе на удаљености једни од других – нпр. да вежбају да рашире руке и "машу крилима" тако да се не додирују,

г) избегавање додиривања лица.

  1. Спроводити строгу тријажу деце при пријему у објекат. Особа која обавља тријажу треба да пре прегледа и након сваког прегледа уколико је имала контакт са дететом опере руке топлом водом и сапуном, као и да користи личну заштитну опрему – маску, рукавице, визир, радну униформу. Размотрити могућност увођења мерења телесне температуре бесконтактним топломером при доласку детета – обрисати га након сваког мерења алкохолном марамицом или дезифицијенсом. При свакој сумњи на постојање респираторне болести, дете не примати у колектив.
  2. Контролисати разлоге одсуства деце, контактирати родитеље, а по потреби и педијатра надлежног Дома здравља.
  3. Не користити играчке које се не могу прати и дезинфиковати, посебно мекане играчке. Не мешати играчке између васпитних група и деце пре него што се оперу и дезинфикују. Успоставити јасну процедуру за прање, дезинфекцију и одлагање чистих и "прљавих" – коришћених играчака како би се спречило њихово укрштање. Прање и чишћење играчака обављати ван домашаја деце.
  4. Редовно, у складу са временских приликама, природним путем – отварањем прозора, проветравати просторије, посебно просторије за боравак деце. Не користити вештачку вентилацију.
  5. Обезбедити да деца за столовима седе на удаљености од 2 метра.
    Не дозволити да деца међу собом деле храну.
    Пре и после конзумирања хране увести обавезно прање руку.
  1. Не мешати групе и васпитаче, у складу са препоруком социјалног дистанцирања. Боравак деце организовати тако да се међусобни контакт различитих васпитних група деце (смештених у одвојеним просторијама) максимално избегне, у складу са могућностима: одвојено време за игру уз организовање игара у истим мањим групама – боравак на отвореном, примене хигијенских мера пре оброка, током служења оброка и сл.
  2. Дневни одмор – спавање организовати тако да се деца на креветима позиционирају по принципу "ноге – глава" уз препоручену раздаљину од 2 метра. Обезбедити појединачне кревете и постељину за свако дете и строго водити рачуна да се не мешају.
  3. Посебну пажњу треба обратити на потребу појачаних хигијенских мера у случају прања, умивања, храњења, држања у наручју деце.
  4. Увести чешће прање руку деце, а обавезно након кијања, кашљања, плача. У случају пружања помоћи при прању руку детету, особље мора након тога опрати своје руке и увести обавезан надзор при прању руку деце.
  5. Током мењања пелена у млађим групама, строго поштовати процедуру одржавања хигијене руку пре и након замене и одлагања пелена. Након замене пелена, обавити и прање руку детета, као и прања и дезинфекцију површина и завршног прања руку након спроведене процедуре.
  6. Појачати хигијенске мере у целом објекту уз чешћу примену мера текуће дезинфекције простора, површина и предмета, укључујући играчке, површине и предмете који се често додирују (прекидачи за светло, кључеви, ручке ормарића, судопера, столови, столице, објекти за играње у дворишту и сл.). Користити средства за прање која се рутински користе
  7. При коришћењу дезинфекционих средстава водити рачуна о правилној примени у складу са упутством произвођача, везаном за намену, концентрацију, начин примене и неопходно контактно време.
  8. Прибор и средства за чишћење и дезинфекцију морају се држати ван домашаја деце и не смеју се примењивати у непосредној близини деце, како би се избегло удисање евентуалних испарења.
  9. Особе које раде на припреми и дистрибуцији хране морају носити маске и рукавице и спроводити мере појачане личне хигијене, посебно учесталог прања руку и мере појачане опште хигијене.Приликом припреме хране потребно је строго се придржавати принципа добре хигијенске праксе у припреми и манипулацији храном, са циљем смањења увек присутних ризика за све болести преносиве храном, посебно значајне у условима организоване колективне исхране..
  10. Не спроводити организоване групне активности у објекту ( приредбе и сл. ), као ни организоване посете местима где се очекује окупљање већег броја људи (биоскопи, позоришта и сл.), излете, екскурзије итд.
  11. Уколико постоји организовани превоз деце (кућа – предшколска установа), мере социјалног дистанцирања и појачане дезинфекције се морају поштовати и током превоза. У том смислу потребно је да возач носи маску која прекрива нос и уста, рукавице, да размак између деце буде минимално 2 метра (нпр. у сваком другом реду седи по једно дете – у случају недостатка возила, превоз обављати у интервалима) и интензивирати мере личне хигијене возача и дезинфекцију унутрашњости возила (возачка кабина, рукодржачи, седишта итд.).

OБАВEШТЕЊЕ ЗА ПОЧЕТАК РАДА РЕСТОРАНА И КАФИЋА

mali grb mionice

Штаб за ванредне ситуације општине Мионица обавештава грађане да од 04.маја 2020. почињу са радом ресторани, кафане и кафићи.

Штаб за ванредне ситуације општине Мионица препоручује, како угоститељима тако и гостима, да сви морају примењивати мере превенције у циљу спречавање ширења и смањења ризика болести.

1. Гост мора да прође кроз подну дезо баријеру (може да буде, влажна или сува)
2. За госта на улазу мора да постоји дезинфекционо средство за руке на бази алкохола-гел, прскалица ручна, влажне марамице.
3. У затвореном простору на 1 госта 3,5 м2 и једно седеће место, на отвореном на 1 госта 2,5 м2 и једно седеће место ( до сада по закону је гост на 1,5 м2)
4. На месту предвиђеном за госта потребно је да буде средство за дезинфекцију руку,
5. У тоалетима за госте пожељно је да стоје бесконтактни дозер за руке и убрусе
6. Гости не морају да имају рукавице и маске јер пију пића или једу, а дезинфиковали су се при уласку.

Поред гостију и угоститељски радници морају стриктно поштовати следећа правила:

1. Угоститељски објекти морају да имају дезо баријере (суве или влажне), на персоналном улазу, улазу у производни део, на улазу у услужни део.
2. Добављачи обавезно при испоруци да прођу основну дезинфекцију /обуће и руку/ средствима на бази алкохола.
3. Угоститељски радници обавезно да, робу који су примили, дезинфикују /испрскати са дезинфекционим средством на бази алкохола, затим извадити из транспортног паковања; (то паковање одмах одложити у ђубре); робу дезинфиковати и правилно складиштити.
4. Угоститељски радници који су у сервисном и производном делу за време рада морају да имају заштитне маске преко носа - уста, рукавице.
5. Хигијену обуће вршити са алкохолним дезинфекционим средством за раднике у сервисном делу.
6. Радници у сервисном и производном делу су обавезни да раде у униформама које су правилно хигијенски чисте, уз обавезно свакодневно облачење нове униформе /опране на 90 степени, испеглане пеглом или воденом паром.

ЗА ПРАЗНИКЕ ЗАБРАНА КРЕТАЊА ОД ДАНАС У 18 ДО СУБОТЕ У 5 ЧАСОВА

mali grb mionice

Штаб за ванредне ситуације општине Мионица обавештава грађане:

Влада Републике Србије усвојила је на данашњој седници измене одлука у вези са мерама заштите становништва од заразне болести COVID-19 током првомајских празника.

Забрана кретања почиње од данас, 30.04. у 18 часова и трајаће до суботе, 02. маја, у 5 часова ујутру.

Грађани старији од 65 година моћи ће у петак да изађу у шетњу два пута у трајању од по сат времена, у било које доба дана, највише шест стотина метара од места становања.

У суботу и недељу забрана кретања почиње у 18 часова и траје до 05 часова ујутру наредног дана.

У суботу и недељу најстарији суграђани могу изаћи у шетњу једном под истим правилима, у периоду забране кретања од 18 часова до 5 часова ујутру.


Важно је нагласити да је током викенда, у циљу смањивања социјалних контаката на минимум, и даље на снази забрана окупљања више од двоје људи на отвореном простору и ова мера ће бити строго контролисана од стране надлежних органа.

Мионица

Живот је тешка и сурова борба. Ко сме, тај може. Ко не зна за страх, тај иде напред.

Војвода Живојин Мишић

Контакти

  Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
  014/3422-020
  014/3422-241
 

Ул. Војводе Мишића бр.30

14242 Мионица

Будите у контакту